Froc the business

FROC staat voor For Running Or Changing the business

For Running houdt in interim management voor bedrijven, afdelingen (sales/marketing). Simpelweg om de organisatie draaiende te houden.
Or Changing is gericht op het (her)structureren van bedrijven , afdelingen (sales/marketing) , turnaroundmanagement.
the business, is gericht op het adviseren van organisaties in de strategie bepaling en in het helpen ontwikkeling van commerciële concepten e.d.

Waarom mij in huren?

Omdat ik al sinds 2004 aan business development doe en veelvuldig heb gebouwd en leiding gegeven aan allerlei teams en afdelingen, groot en klein, hoog en laag opgeleid. Het bouwen bestond voornamelijk uit strategie en richting bepalen, (re)organiseren, structuur aanbrengen en  uiteraard omzet realiseren!

In mijn werkbare leven heb ik ondervonden dat de uitdagingen van bedrijven veelal vergelijkbaar zijn ondanks de markt waarin ze opereren.

Wat kan ik voor u betekenen?                                                                    

MARKETING: Op marketing gebied kan ik u helpen, adviseren en organiseren om meer klanten te werven, hogere conversie te realiseren, middels de bekende marketingkanalen zoals, DM, EM, straatwerving, huis aan huis en telemarketing. Ik kan dergelijke kanalen voor u optuigen en/of bestaande kanalen optimaliseren waarbij de conversiepercentages stijgen.

Maar na werven komt het behouden van je klanten en hier heb ik een aantal generieke methodes welke ook veelvuldig wordt toegepast in de energiemarkt, verzekeringen, tijdschriften- & krantenmarkt, e.d.. dit begint met het zorgvuldig inregelen van de processen tot aan het hebben van goede contacthygiene met je klanten, maar hoe doe je dit?

SALES: Op sales gebied kan ik voor u New business ontwikkelen middels mijn ontwikkelde 3R-methode.

Daarnaast kan ik op interim basis voor u het Key accountmanagement uitvoeren zoals key accountmanagement bedoeld is.

MANAGEMENT: Maar soms moet het allemaal anders, want de onderlinge samenwerking werkt niet optimaal.  Marketing geeft Sales de schuld en Sales de Marketing en de Backoffice maakt er ook een zooitje van aldus de Frontoffice. De werkelijke oorzaak van onderling slecht functionerende afdelingen ligt vaak aan de interne communicatie.  Dit zorgt voor onduidelijkheid, gedemotiveerde medewerkers, mislopen van orders, etc. etc.
Dergelijke situaties vragen om (her)structuring, duidelijke lijnen en vooral weer plezier maken in het werk.

Benieuwd naar mijn aanpak?
Neem contact op via 06-1247 8582 of joost@froc.nl voor een vrijblijvend gesprek.